loading...
پارسی لند
ADmIN ZaHRa بازدید : 19 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)


بعد از چندین تلاش ناموفق برای ساخت اتومبیل‌های فیات در اوایل دهه ۱۳۴۰، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمن هانتر؛ مدل ۱۹۶۶) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودروکنونی) و گروه صنعتی روتس (Group Rootes) (دارنده کارخانه تالبوت) انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته شد و تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد. طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعه‌های گروه روتس بود. یک سال بعد در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه صنعتی روتس را بخرد که تاثیری بر روند تولید پیکان در ایران نداشت و مدل‌های مختلف پیکان در ایران تولید می‌شد. در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد. روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آن‌ها را مونتاژ می‌کرد، و در کنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شدند. در سال ۱۳۶۴ خط تولید پیکان در کرایسلر انگلستان متوقف شد و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد و درنتیجه ایران خودرو با کاهش دستگاه انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. در این سال کارخانه پژو موافقت کرد ایران خودرو با بکار بردن سیستم تعلیق و موتور پژو 405 بر روی بدنه پیکان، به تولید پیکان ادامه دهد که این روند در حدود شش سال دوام آورد. پس از آن با ساخت قطعات لازم در ایران، پیکان۱۶۰۰ در شهریور ماه ۱۳۷۱ تولید شد و تولید آن تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴، در حدود ۱۳ سال، ادامه داشت. در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ پس از گذشت ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد. پس از آن خط تولید این خودرو باسمند(خودرو) و رنو ال 90 (لوگان) جایگزین شد.

پیکان جوانان اصلیا همونایی هستن که جلوشون فابریک دو چراغست ... اونا واقعا محشرن

 

عکس ها در ادامه مطلب

ADmIN ZaHRa بازدید : 11 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

ميشاييل شوماخر همچنان در شرايط بحراني و کُما قرار دارد؛ اما وضعيت باثباتي دارد.

اسطوره آلماني در 29 دسامبر سال گذشته و در شرايطي که در حال اسکي در کوه هاي آلپ بود در اثر برخورد با صخره آسيب ديد و از آن زمان در کُما قرار دارد.

پزشکان براي اينکه شرايط آرام و طبيعي براي شوماخر و خانواده اش حکم فرما باشد از انتشار هر گونه اخباري به رسانه ها جلوگيري مي کنند.

بر اين اساس پيتر هاينس موئکه رئيس اورژانس و کلينيک هامبورگ در صحبت هايي اظهار داشته که عملکرد دستگاه تنفسي شوماخر به حالت طبيعي بازگشته و اين مي تواند علامت خوب و مثبتي براي بهبودي قيصر اتومبيلراني جهان باشد و احتمال دارد او در روزهاي آينده از کُما خارج شود.

ADmIN ZaHRa بازدید : 17 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)
[تصویر:  2-1-201412123151.jpg]
 

 بانی فیلم آنلاین: دادستانی ترکیه ضمن تایید هویت ایرانی سلسله صفوی و اینکه آنها بخشی از فرهنگ ایرانی هستند، هویت ایرانی اقوام آذری را تایید کرد. 

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه خبر ترك؛ آقای کورشاد کایرال دادستان ترکیه ضمن تایید هویت ایرانی سلسله صفوی و اینکه آنها بخشی از فرهنگ ایرانی هستند، شکایت برخی

عوامل گوتوش تی وی (گونوز تی وی) را در خصوص اینکه سریال حریم سلطان (محتشم یوز ییل) اقدام به تحریف تاریخ آذربایجان نموده است، رد کرده و قرار منع تعقیب صادر نمود.

اخیراً برخی در راستای جعل تاریخ و تاریخ تراشی ضمن مراجعه به دادستانی آنکارا به ایرانی خواندن هویت خاندان و امپراطوری صفوی در قسمت 115 این سریال شکایت کرده بودند.
ADmIN ZaHRa بازدید : 48 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

«باچان» 71 ساله در فيلم «گتسبي بزرگ» به كارگرداني «بازلوهرمن» بازي كرد.

 

[تصویر:  20140113132936_20140111150538_1-leonardo-dicaprio.jpg]

«لئوناردو دي كاپريو» از تمايلش براي همكاري با «آميتاب باچان» ستاره سينماي باليوود خبر داد.
«دي كاپريو» در فيلم «گتسبي بزرگ» با «آميتاب باچان» همكاري داشته و او را استعداد تأثيرگذار و مردي متشخص عنوان كرده است.
او در مصاحبه مطبوعاتي فيلم «گرگ وال استريت» گفته است : آقاي «باچان» با بازي فوق العاده اي كه در فيلم «گتسبي بزرگ» داشت مرا حيرت زده كرد ؛ هر چند آن نقش بسيار كوتاه بود.
«دي كاپريو» در حالي چنين سخناني گفته كه تمايل چنداني به بازي در كنار ستارگان خارجي ندارد.
«باچان» 71 ساله در فيلم «گتسبي بزرگ» به كارگرداني «بازلوهرمن» بازي كرد . اين فيلم سه بعدي 125 ميليون دلار فروش كرد.

 

ADmIN ZaHRa بازدید : 12 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)
[تصویر:  20140113135002_1.jpg]
 
گروه بين الملل ؛ سينما خبر – يك بازيگر معروف ديگر به فيلم «بتمن مقابل سوپرمن» (يا مرد فولادي 2) پيوست. 
«جاش هالووي» بازيگر شناخته شده سريال «گمشدگان» (لاست) براي بازي در اين فيلم انتخاب شد. نقش «هالووي» در اين فيلم اعلام نشده است. 
«هالووي» در اين فيلم به كارگرداني «زك اسنايدر» در كنار بازيگراني همچون «هنري كاويل» ، «امي آدامز» و «بن افلك» و «گال گادوت»‌ ظاهر مي شود. 
پيش از اين نيز خبرهايي از حضور «دنزل واشنگتن» در نقش «فانوس سبز» (از ديگر ابر قهرمانان اين فيلم) منتشر شده بود. 
«هالووي»‌ پس از بازي در سريال «گمشدگان» بازي در فيلمهاي معروفي همچون «مأموريت غير ممكن 4» ، «كشمكش سال» و «سوءظن» را تجربه كرد.
«بتمن مقابل سوپرمن» 17 جولاي 2015 اكران مي شود.
ADmIN ZaHRa بازدید : 14 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)
[تصویر:  20140114110035_MICHAEL-DOUGLAS.jpg]
 
گروه بين الملل ؛ سينما خبر- «مايكل داگلاس» بازيگر شناخته شده سينما كه اخيرا براي بازي در سريال تلويزيوني «پشت چلچراغ» جايزه بهترين بازيگر مرد سريال كوتاه تلويزيوني را دريافت كرده ، اولين بازي در فيلم كوميك را تجربه مي كند.
اين بازيگر 69 ساله قرار است در كوميك جديد «مرد مورچه اي» (Ant Man)بازي كند. داگلاس در اين فيلم نقش دانشمندي به نام «هنك پيم» كه يكي از كاراكترهاي شناخته شده داستانهاي كوميك است را بازي مي كند. او در اين فيلم بازيگراني همچون «پل راد» در نقش «اسكات لانگ» را ايفا خواهدكرد.
«مرد مورچه اي» يكي ديگر از ابر قهرمانان مارول است كه روز 31 جولاي 2015 به كارگرداني «ادگار رايت» روي پرده مي روند.
ADmIN ZaHRa بازدید : 42 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)
[تصویر:  20140113125138_movies-firday-13th.jpg]
 
گروه بين الملل ؛ سينما خبر – قسمت جديد از فيلم ترسناك «جمعه سيزدهم» بدون حضور كاراكتر «جيسون ورهي» توليد مي شود. به دنبال برخي تغييرات در اين فيلم بازيگر نقش «جيسون» از بازي در اين فيلم كناره گرفته است. 
«برد فولر» تهيه كننده اين فيلم اعلام كرد ، استوديوي پارامونت كه مجري اكران اين فيلم است از ارائه فرمت جديدي از اين فيلم ترسناك خبر داده است و به احتمال زياد بازيگر نقش اصلي «جيسون» در اين قسمت بازي نخواهد كرد.
«فولر» همچنين اظهار داشت ،‌ در صورتي كه «دريك ميرز» از بازي در اين قسمت كناره بگيرد ، بايد منتظر بازيگر جديدي در نقش «جيسون» بود. 
گفته مي شود ، «كين هادر» يكي از بازيگران پيشنهادي وي براي ايفاي نقش جيسون است.
ADmIN ZaHRa بازدید : 14 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)
در اقدامی جالب از تعدادی از چهره های مشهور خواسته شده تا فیلم های محبوب تمام دوران شان را انتخاب کنند که در میان شان برخی نامزد جایزه گلدن گلوب هم هستند. به گزارش کافه سینما چهره هایی چون لئوناردو دی کاپریو، ریدلی اسکات، رابرت دنیرو، رابین رایت، جولیا رابرتز، جرمی رنر، کوین اسپیسی، جوئل کوئن و... به این سوال پاسخ داده اند. در ادامه فیلم های محبوب این چهره ها را بهتر بشناسید:
 

لئوناردو دی کاپریو اصرار داشت که در ژانر های مختلف فیلم های محبوب اش را برگزیند که به این شرح است:

ادیسه فضایی(ژانر افسانه علمی)، راننده تاکسی(درام)، دزد دوچرخه(کلاسیک)، شرق بهشت(کلاسیک)، وقتی هری سالی را ملاقات کرد(کمدی)، شاهزاده خانم مونونوکه(انیمیشن)

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
Profile Pic
انجمن تفریحی سرگرمی پارسی لند کار خود را در واپسین روز ها ی تیر ماه سال 1392 آغاز کرد این انجمن با هدف بالا بردن اطلاعات عمومی در همه ضمینه ها و بوجود آوردن لحظات خوش و لذت بخش بنا شده است ما مفتخریم که توسط مهر هاست میزبانی می شویم. ما ادعا بهترین بودن نداریم!! اما خوش حالیم که بهترین ها همراه با ما هستند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 218
  • بازدید کلی : 6,607
  • کدهای اختصاصی